Afvoergoot MAXIpur

met geluiddempend PUR inlegstuk

 

Belastingsklasse  D 400KN
Nominale wijdte (mm)  100 - 150 - 200
 

Om de krachten die op onze MAXI-afvoergoot werken beter in evenwicht te brengen en zo de bedrijfstijd te verlengen, hebben wij de MAXIpur-afvoergoot ontwikkeld. De afvoergoot is uitgerust met het innovatieve PUR-inlegstuk, dat reeds met succes wordt toegepast in onze putafdekkingen. Het inlegstuk zorgt voor een rammelvrije werking en vermindert daarmee ook de slijtage waarden van de goten.

Afvoer zonder rammelen

Het gietrooster is voorzien van een stevig ingekapselde polyurethaan inlage volgens het beproefde HYDROpur® systeem. De PUR-coating van het rooster verhindert het contact van het gegoten rooster met het gegoten frame en zorgt zo voor een rammelvrije werking.

 

   

Uitwisseling

Het omhulde traliewerk kan zonder veel moeite worden vervangen door andere tralies van het MAXI afvoergoot.

 

 

 

 

 

Minimale slijtage

Het inlegstuk zorgt voor een beter krachtenevenwicht en minder slijtage van de materialen. Afhankelijk van de belasting van het kanaal zijn met deze voorziening langere bedrijfstijden mogelijk.

 

 

                        

Goede weerstand

Het PUR inlegstuk voldoet aan de volgende weerstand:

  • bestand tegen vorst en dooizout
  • chemisch resistent
  • bestand tegen minerale olie

 

 

 

Meer voordelen

 

Schroefloze vergrendeling

De afdekkingen zijn uitgerust met een eenvoudig vergrendelingssysteem, die met behulp van de montagestang (accessoire) vergrendeld en ontgrendeld kunnen worden.

 

Beveiliging tegen lengteverschuiving

Door 8 anti-verschuivingspunten per strekkende meter worden de remkrachten in lengterichting uitstekend opgenomen en gedragen.

 

Afvoerelement

Vloeistofdichte aansluiting (incl. afdichtingsring) voor een kunststof leiding.

 

 

 

Inbouwrichting

De inbouwrichting van de goten loopt altijd tegen de stroomrichting in en begint bij de aansluiting op de basisleiding of bij de zandvang element. Als de elementen in twee verschillende richtingen worden gelegd, moet de profielsponning met een flex worden verwijderd of moeten bij het samenkomen van de elementen eindwanden worden gebruikt om een spleet te voorkomen. Bij het leggen moet er in het algemeen op worden gelet dat de afzonderlijke gootelementen verticaal worden geïnstalleerd en niet tegen elkaar worden geschoven!
  Stromingsrichting = blauwe pijlen, legrichting = zwarte pijlen

 

Beginselen voor de aanleg van afvoergoten

  • Alle geleverde onderdelen moeten worden gecontroleerd op perfecte staat. Beschadigde onderdelen mogen niet geïnstalleerd worden!
  • De keuze van de meest geschikte installatiemethode voor uw geval is de verantwoordelijkheid van de in opdracht gegeven gespecialiseerde adviesbureau, die over de nodige kennis beschikt om de situatie te beoordelen.
  • Het type installatie van de afvoergoten is afhankelijk van de installatieplaatsen met de bijbehorende verkeersbelasting en de geplande verharding. De inbouwplaatsen zijn in EN 1433 onderverdeeld in de klassen A 15 tot en met F 900. Vanaf klasse C moeten alle afdekroosters verkeersveilig worden bevestigd. De fundering van de afvoergoten moet in overeenstemming zijn met de verkeersbelasting.
  • Horizontale belastingen van het verkeer of het thermisch gedrag van de verharding moeten worden opgenomen door een voldoende gedimensioneerde betonbekleding van de gootlichamen en door dilatatievoegen die in de lengterichting van de goot worden aangebracht, in het bijzonder in aangrenzende betonoppervlakken. Voegen dwars op de gootreeks moeten altijd op de gootvoeg worden aangebracht. De inbouwrichting van de goten loopt altijd tegen de stroomrichting in en begint bij de aansluiting op de riolering.
  • Aangrenzende verharding moeten 5 mm hoger worden aangebracht dan het oppervlak van het afdekrooster of de randbescherming, rekening houdend met latere zettingen en inklinking. Er moeten passende maatregelen worden genomen om te voorkomen dat het wegdek en de goten wegspoelen en onderlopen.
  • Wanneer extreme horizontale krachten over het lijngoot te verwachten zijn, b.v. bij wegovergang, opritten of op autosnelwegen, moeten de afvoergoten zijdelings worden beveiligd met gewapend wegdekbeton.
 

Belastingsklassen volgens DIN EN 1433

Klasse A 15 Klasse B 125 Klasse C 250 Klasse D 400 Klasse E 600 Klasse F 900
Voetpaden, fietspaden, groen stroken Voetgangerszones, parkeerplaatsen Bermen, parkeerplaatsen Openbare wegen en parkeerterreinen Industrie, defensie, hoge wiellasten Vliegvelden, industrieterreinen, zeer hoge wiellasten

  Download hier de brochure van de MAXIpur

 

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »