U heeft geen artikelen in uw winkelwagen
Om de krachten die op onze MAXI-afvoergoot werken beter in evenwicht te brengen en zo de bedrijfstijd te verlengen, hebben wij de MAXIpur-afvoergoot ontwikkeld. De afvoergoot is uitgerust met het innovatieve PUR-inlegstuk, dat reeds met succes wordt toegepast in onze putafdekkingen. Het inlegstuk zorgt voor een rammelvrije werking en vermindert daarmee ook de slijtage waarden van de goten.
Afvoer zonder rammelenHet gietrooster is voorzien van een stevig ingekapselde polyurethaan inlage volgens het beproefde HYDROpur® systeem. De PUR-coating van het rooster verhindert het contact van het gegoten rooster met het gegoten frame en zorgt zo voor een rammelvrije werking.
|
UitwisselingHet omhulde traliewerk kan zonder veel moeite worden vervangen door andere tralies van het MAXI afvoergoot.
|
Minimale slijtageHet inlegstuk zorgt voor een beter krachtenevenwicht en minder slijtage van de materialen. Afhankelijk van de belasting van het kanaal zijn met deze voorziening langere bedrijfstijden mogelijk.
|
Goede weerstandHet PUR inlegstuk voldoet aan de volgende weerstand:
|
Meer voordelen
Schroefloze vergrendelingDe afdekkingen zijn uitgerust met een eenvoudig vergrendelingssysteem, die met behulp van de montagestang (accessoire) vergrendeld en ontgrendeld kunnen worden.
|
Beveiliging tegen lengteverschuivingDoor 8 anti-verschuivingspunten per strekkende meter worden de remkrachten in lengterichting uitstekend opgenomen en gedragen.
|
AfvoerelementVloeistofdichte aansluiting (incl. afdichtingsring) voor een kunststof leiding.
|
Inbouwrichting
De inbouwrichting van de goten loopt altijd tegen de stroomrichting in en begint bij de aansluiting op de basisleiding of bij de zandvang element. Als de elementen in twee verschillende richtingen worden gelegd, moet de profielsponning met een flex worden verwijderd of moeten bij het samenkomen van de elementen eindwanden worden gebruikt om een spleet te voorkomen. Bij het leggen moet er in het algemeen op worden gelet dat de afzonderlijke gootelementen verticaal worden geïnstalleerd en niet tegen elkaar worden geschoven! | |
Stromingsrichting = blauwe pijlen, legrichting = zwarte pijlen |
Beginselen voor de aanleg van afvoergoten
- Alle geleverde onderdelen moeten worden gecontroleerd op perfecte staat. Beschadigde onderdelen mogen niet geïnstalleerd worden!
- De keuze van de meest geschikte installatiemethode voor uw geval is de verantwoordelijkheid van de in opdracht gegeven gespecialiseerde adviesbureau, die over de nodige kennis beschikt om de situatie te beoordelen.
- Het type installatie van de afvoergoten is afhankelijk van de installatieplaatsen met de bijbehorende verkeersbelasting en de geplande verharding. De inbouwplaatsen zijn in EN 1433 onderverdeeld in de klassen A 15 tot en met F 900. Vanaf klasse C moeten alle afdekroosters verkeersveilig worden bevestigd. De fundering van de afvoergoten moet in overeenstemming zijn met de verkeersbelasting.
- Horizontale belastingen van het verkeer of het thermisch gedrag van de verharding moeten worden opgenomen door een voldoende gedimensioneerde betonbekleding van de gootlichamen en door dilatatievoegen die in de lengterichting van de goot worden aangebracht, in het bijzonder in aangrenzende betonoppervlakken. Voegen dwars op de gootreeks moeten altijd op de gootvoeg worden aangebracht. De inbouwrichting van de goten loopt altijd tegen de stroomrichting in en begint bij de aansluiting op de riolering.
- Aangrenzende verharding moeten 5 mm hoger worden aangebracht dan het oppervlak van het afdekrooster of de randbescherming, rekening houdend met latere zettingen en inklinking. Er moeten passende maatregelen worden genomen om te voorkomen dat het wegdek en de goten wegspoelen en onderlopen.
- Wanneer extreme horizontale krachten over het lijngoot te verwachten zijn, b.v. bij wegovergang, opritten of op autosnelwegen, moeten de afvoergoten zijdelings worden beveiligd met gewapend wegdekbeton.
Belastingsklassen volgens DIN EN 1433
Klasse A 15 | Klasse B 125 | Klasse C 250 | Klasse D 400 | Klasse E 600 | Klasse F 900 |
Voetpaden, fietspaden, groen stroken | Voetgangerszones, parkeerplaatsen | Bermen, parkeerplaatsen | Openbare wegen en parkeerterreinen | Industrie, defensie, hoge wiellasten | Vliegvelden, industrieterreinen, zeer hoge wiellasten |
Download hier de brochure van de MAXIpur