U heeft geen artikelen in uw winkelwagen
De Afvoergoot MAXI PRO is het afwateringssysteem voor maximale eisen op het gebied van het vrachtverkeer (industriegebieden, werkgebieden van luchthavens, havens etc.). Met het dempende inlegstuk en de speciale schroefbare vergrendeling is gegarandeerd dat de ondergrond een rustige ligging heeft en dat er aan de hoge gestelde veiligheidseisen wordt voldaan. Met een afvoercapaciteit tot ca. 80 l/s (nominale wijdte 400 mm, lengte 1.000 mm) worden ook grotere waterhoeveelheden snel en veilig afgevoerd.
Rustige ligging en geringe onderhoudswerkzaamhedenHet geïntegreerde dempende inlegstuk zorgt voor een nauwere passing van de gegoten onderdelen en garandeert een rustige ligging van de gegoten afdekking.
|
RandbeschermingMaximale stabiliteit in alle klassen door de 5 mm sterke randbescherming van nodulair gietijzer.
|
Speciale schroefbare vergrendelingenDe MAXI PRO garandeert maximale verkeersveiligheid in alle belastingsklassen door twee speciale schroefbare vergrendelingen die het rooster en de goot met elkaar vergrendelen. |
BeschermdoppenVergrendelende beschermdoppen bieden een aanvullende beveiliging tegen verschuiving van de schroeven en bescherming tegen vervuiling.
|
Meer voordelen
AfvoerelementVloeistofdichte aansluiting (incl. afdichtingsring) voor een kunststof leiding. |
Hoge belastbaarheidDe MAXI PRO is toepasbaar voor belasting tot klasse F 900. |
Referenties
Woonwijk |
Asfalt |
Haven |
Binnenstad |
Inbouw instructies voor afvoergoten
De inbouwrichting van de goten loopt altijd tegen de stroomrichting in en begint bij de aansluiting op de basisleiding of bij de zandvang element. Als de elementen in twee verschillende richtingen worden gelegd, moet de profielsponning met een flex worden verwijderd of moeten bij het samenkomen van de elementen eindwanden worden gebruikt om een spleet te voorkomen. Bij het leggen moet er in het algemeen op worden gelet dat de afzonderlijke gootelementen verticaal worden geïnstalleerd en niet tegen elkaar worden geschoven! | |
Stromingsrichting = blauwe pijlen, legrichting = zwarte pijlen |
Beginselen voor de aanleg van afvoergoten
- Alle geleverde onderdelen moeten worden gecontroleerd op perfecte staat. Beschadigde onderdelen mogen niet geïnstalleerd worden!
- De keuze van de meest geschikte installatiemethode voor uw geval is de verantwoordelijkheid van de in opdracht gegeven gespecialiseerde adviesbureau, die over de nodige kennis beschikt om de situatie te beoordelen.
- Het type installatie van de afvoergoten is afhankelijk van de installatieplaatsen met de bijbehorende verkeersbelasting en de geplande verharding. De inbouwplaatsen zijn in EN 1433 onderverdeeld in de klassen A 15 tot en met F 900. Vanaf klasse C moeten alle afdekroosters verkeersveilig worden bevestigd. De fundering van de afvoergoten moet in overeenstemming zijn met de verkeersbelasting.
- Horizontale belastingen van het verkeer of het thermisch gedrag van de verharding moeten worden opgenomen door een voldoende gedimensioneerde betonbekleding van de gootlichamen en door dilatatievoegen die in de lengterichting van de goot worden aangebracht, in het bijzonder in aangrenzende betonoppervlakken. Voegen dwars op de gootreeks moeten altijd op de gootvoeg worden aangebracht. De inbouwrichting van de goten loopt altijd tegen de stroomrichting in en begint bij de aansluiting op de riolering.
- Aangrenzende verharding moeten 5 mm hoger worden aangebracht dan het oppervlak van het afdekrooster of de randbescherming, rekening houdend met latere zettingen en inklinking. Er moeten passende maatregelen worden genomen om te voorkomen dat het wegdek en de goten wegspoelen en onderlopen.
- Wanneer extreme horizontale krachten over het lijngoot te verwachten zijn, b.v. bij wegovergang, opritten of op autosnelwegen, moeten de afvoergoten zijdelings worden beveiligd met gewapend wegdekbeton.
Belastingsklassen volgens DIN EN 1433
Klasse A 15 | Klasse B 125 | Klasse C 250 | Klasse D 400 | Klasse E 600 | Klasse F 900 |
Voetpaden, fietspaden, groen stroken | Voetgangerszones, parkeerplaatsen | Bermen, parkeerplaatsen | Openbare wegen en parkeerterreinen | Industrie, defensie, hoge wiellasten | Vliegvelden, industrieterreinen, zeer hoge wiellasten |