U heeft geen artikelen in uw winkelwagen
De afvoergoot voor de hoogste eisen aan verkeersveiligheid met twee speciale schroefvergrendelingen per afdekrooster. Ideaal voor industrieterreinen, vliegvelden, racebanen en havens. De goot is bestand tegen maximale krachten en belastingen tot klasse F 900 en biedt weerstand en voldoende brandwerendheid door de betonkwaliteit C35/45.
Speciale schroefbare vergrendelingenTwee speciale schroefbare vergrendelingen per afdekrooster garanderen de verkeersveiligheid in alle belastingsklassen en laten het systeem MAXI F1 zodoende ook aan de hoogste gestelde veiligheidseisen voldoen.
|
Hoge belastbaarheidDe opname van maximale zuig en remkrachten en voldoende brandwerendheid zijn vereisten van inbouwonderdelen in extreem belaste verkeersgebieden.
|
Beveiliging tegen lengteverschuivingDoor 8 anti-verschuivingspunten per strekkende meter worden de remkrachten in lengterichting uitstekend opgenomen en (gedragen) verder geleid.
|
RandbeschermingMaximale stabiliteit in alle klassen door de 5 mm sterke randbescherming van nodulair gietijzer.
|
Meer voordelen
AfvoerelementVloeistofdichte aansluiting (incl. afdichtingsring) voor een kunststof leiding. |
Speciaal elementTe gebruiken als hoek- of T-stuk. |
Referenties
Afvoergoten op Bilster Berg
Onze MAXI F1 afvoergoot werd in 2013 geïnstalleerd op het Bilster Berg Drive Resort in het Teutoburgerwoud. Het Drive Resort bij Bad Driburg beslaat momenteel 82 hectare en is gebouwd op een voormalig militair terrein. Naast de mogelijkheden voor onderzoek en ontwikkeling voor de automobielindustrie die het ongeveer 4,2 km lange circuit biedt, worden hier merkcups, rij- en veiligheidstrainingen en andere evenementen gehouden.
Het projectHet parcours, gelegen op de Bilster Berg, is aangepast aan de natuurlijke omstandigheden, zodat bij het rijden ongeveer 70 meter hoogteverschil met hellingen tot 10 % moet worden overwonnen. Het project werd uitsluitend gefinancierd uit particuliere middelen; het totale investeringsvolume voor de planning en de aanleg van het spoor bedroeg ongeveer 34 miljoen euro. Het idee kwam van de plaatselijke ondernemer Marcus Graf von Oeynhausen- Sierstorpff, die de steun kreeg van onder meer F1-circuitarchitect Hermann Tilke en rallydeskundige Walter Röhrl. HYDROTEC Technologies AG kreeg de opdracht voor de levering van de afvoertechniek met putdeksels en afvoergoten, die voor een doelgerichte afwatering van het spoor en daarmee voor veilig rijden zorgen. |
|
Afvoergoot MAXI F1Het MAXI F1 afvoergoot werd gebruikt voor de testbaan. Dit afvoergoot werd speciaal ontwikkeld voor de eisen van een racecircuit en werd reeds aangelegd op het nieuwe Formule 1-circuit van Istanbul. Vooral de MAXI F1 vergrendeling voldoet aan de extreem hoge eisen op het gebied van hoge veiligheid. In totaal werd 4.385 meter geïnstalleerd. |
Inbouwrichting
De inbouwrichting van de goten loopt altijd tegen de stroomrichting in en begint bij de aansluiting op de basisleiding of bij de zandvang element. Als de elementen in twee verschillende richtingen worden gelegd, moet de profielsponning met een flex worden verwijderd of moeten bij het samenkomen van de elementen eindwanden worden gebruikt om een spleet te voorkomen. Bij het leggen moet er in het algemeen op worden gelet dat de afzonderlijke gootelementen verticaal worden geïnstalleerd en niet tegen elkaar worden geschoven! | |
Stromingsrichting = blauwe pijlen, legrichting = zwarte pijlen |
Beginselen voor de aanleg van afvoergoten
- Alle geleverde onderdelen moeten worden gecontroleerd op perfecte staat. Beschadigde onderdelen mogen niet geïnstalleerd worden!
- De keuze van de meest geschikte installatiemethode voor uw geval is de verantwoordelijkheid van de in opdracht gegeven gespecialiseerde adviesbureau, die over de nodige kennis beschikt om de situatie te beoordelen.
- Het type installatie van de afvoergoten is afhankelijk van de installatieplaatsen met de bijbehorende verkeersbelasting en de geplande verharding. De inbouwplaatsen zijn in EN 1433 onderverdeeld in de klassen A 15 tot en met F 900. Vanaf klasse C moeten alle afdekroosters verkeersveilig worden bevestigd. De fundering van de afvoergoten moet in overeenstemming zijn met de verkeersbelasting.
- Horizontale belastingen van het verkeer of het thermisch gedrag van de verharding moeten worden opgenomen door een voldoende gedimensioneerde betonbekleding van de gootlichamen en door dilatatievoegen die in de lengterichting van de goot worden aangebracht, in het bijzonder in aangrenzende betonoppervlakken. Voegen dwars op de gootreeks moeten altijd op de gootvoeg worden aangebracht. De inbouwrichting van de goten loopt altijd tegen de stroomrichting in en begint bij de aansluiting op de riolering.
- Aangrenzende verharding moeten 5 mm hoger worden aangebracht dan het oppervlak van het afdekrooster of de randbescherming, rekening houdend met latere zettingen en inklinking. Er moeten passende maatregelen worden genomen om te voorkomen dat het wegdek en de goten wegspoelen en onderlopen.
- Wanneer extreme horizontale krachten over het lijngoot te verwachten zijn, b.v. bij wegovergang, opritten of op autosnelwegen, moeten de afvoergoten zijdelings worden beveiligd met gewapend wegdekbeton.
Belastingsklassen volgens DIN EN 1433
Klasse A 15 | Klasse B 125 | Klasse C 250 | Klasse D 400 | Klasse E 600 | Klasse F 900 |
Voetpaden, fietspaden, groen stroken | Voetgangerszones, parkeerplaatsen | Bermen, parkeerplaatsen | Openbare wegen en parkeerterreinen | Industrie, defensie, hoge wiellasten | Vliegvelden, industrieterreinen, zeer hoge wiellasten |